NOFITA ANGGRAINI (2023) UPAYA GURU DALAM MENINGKATKAN KEMAMPUAN MENULIS DISGRAFIA MELALUI METODE PENUGASAN INTENSIF. Karya Ilmiah thesis, Universitas Terbuka.
Full text not available from this repository.Abstract
Based on the results of observations in class III in Jember. It was found that there was a lack of writing skills in students, because the teacher's ability to process classes and guide students' writing skills was not maximized. As a result, students' writing skills are very low and the learning process does not run effectively and conducively. Thus, the important role of the teacher in guiding students in learning to write so that the quality of students' writing increases. The purpose of this writing is to discuss the teacher's role in managing the class through the intensive assignment method, as an effort to improve class III writing skills. The method used is the intensive assignment method. From the results of the discussion, states that the application of this method is able to maximize and overcome student skills. Teachers as educators are required to be able to guide students so that the procedures for writing improve. Thus, the skills that exist in themselves can increase the value and interest in writing students. In conclusion, writing skills are said to be successful if the goals and improvement of student learning are better. The suggestion from this discussion is that teachers need to better guide students and train students so that learning skills in class, especially writing skills, get better. Teachers also need to approach students who do not yet have an interest in writingKeyword : Writing Dygraphis, Assigment MethodBerdasarkan hasil observasi pada kelas III di Jember. Ditemukan kurangnya keterampilan menulis pada siswa, karena kemampuan guru dalam mengolah kelas serta bimbingan keterampilan menulis terhadap siswa belum maksimal. Dampaknya, keterampilan menulis siswa sangat rendah serta pembelajaran di kelas tidak dapat berjalan secara tertib. Dalam hal ini, peran guru sangat dalam membimbing siswa dalam pembelajaran menulis agar kualitas menulis siswa menjadi meningkat. Tujuan dari penulisan ini, membahas peran seorang guru ddi dalam pengelolaan kelas melalui metode penugasan intensif, sebagai upaya guru dalam meningkatkan keterampilan menulis kelas III. Dari penulisan ini, guru menggunakan metode penugasan intensif. Pembahasan ini menyatakan bahwa penerapan metode ini dapat memaksimalkan dan mengatasi keterampilan siswa. Guru sebagai pendidik dituntut mampu membimbing siswa agar tata cara dalam menulis menjadi meningkat. Sehingga, keterampilan yang ada pada diri mampu meningkatkan nilai dan minat menulis siswa. Kesimpulannya, keterampilan menulis dikatakan berhasil jika tujuan serta peningkatan belajar siswa menjadi lebih baik. Saran dari pembahasan ini yaitu guru perlu lebih membimbing siswa dan melatih siswa agar keterampilan pembelajaran di kelas terutama keterampilan menulis menjadi lebih baik. Seharusnya guru dapat melakukan pendekatan terhadap siswa yang belum mempunyai minat dalam menulis.
Item Type: | Thesis (Karya Ilmiah) |
---|---|
Additional Information: | 20231 |
Uncontrolled Keywords: | Kata kunci:Menulis Disgrafia, Metode Penugasan,Upaya Guru |
Subjects: | Program Studi > 110 PGSD - S1 |
Divisions: | Fakultas > Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan (FKIP) |
Depositing User: | Karil Repository |
Date Deposited: | 11 Dec 2023 09:13 |
Last Modified: | 11 Dec 2023 09:13 |
URI: | http://student-repository.ut.ac.id/id/eprint/3922 |